Apotheek Gelders Eiland

Medicijnen bestellen

Levertijden van bestellingen:

Herhaalmedicatie:
Is op werkdagen uw herhaalbestelling in de apotheek binnen vóór 13:00 uur, dan is de bestelling maximaal 2 werkdagen* later na 15:00 uur klaar. U krijgt altijd een bericht (sms/email) als uw bestelling klaar is! Daardoor weet u zeker dat uw bestelling gereed is.

*Let op; wij zijn afhankelijk van de voorschrijver van het recept als u het niet rechtstreeks bij ons kunt herhalen. Vraagt u een recept aan bij een voorschrijver en stuurt die het recept niet dezelfde dag in, dan kan het iets langer duren. Houdt u daar aub rekening mee.

Heeft u uw herhaal medicatie toch eerder nodig dan 2 werkdagen later? Neem dan contact met ons op. Wij zorgen dan dat we het eerder klaar hebben.

Spoedmedicatie (medicijnen die dezelfde dag nodig zijn):
U kunt voor spoedmedicatie altijd direct langs komen. We helpen u dan meteen. Kunt u niet in de apotheek komen, dan zorgen wij dat uw medicijn nog dezelfde dag in het afhaalapparaat ligt OF dat wij het bij u bezorgen. Uw (huis)arts kan dit op het recept schrijven of u kunt het zelf aan ons doorgeven. Wij zorgen dat u in dit geval altijd dezelfde dag uw medicijnen krijgt.

 

Hoe bestel ik mijn medicijnen?

Apotheek Gelders Eiland biedt verschillende manieren om eenvoudig uw medicijnen te bestellen.

Medicijnen die u langere tijd moet gebruiken van uw huisarts mag u meestal zelf bestellen als het bijna op is. U kiest welke manier van bestellen het beste bij u past. Wij hebben afspraken gemaakt met de huisartsen in Lobith en Pannerden over welke medicatie u zelf mag herhalen. Bent u nog onder behandeling bij een specialist in een ziekenhuis, en is uw dossier nog niet overgedragen aan de huisarts? Dan zult u uw herhaalrecept zelf even aan moeten vragen bij de desbetreffende specialist. Twijfelt u bij wie u uw herhaalrecept aan moet vragen? Bel ons dan gerust, wij helpen u graag verder!

De mogelijkheden van bestellen, vindt u hieronder terug:

Optie 1. Herhaalservice.

De apotheek bestelt de medicijnen automatisch en op tijd voor u. U hoeft daarvoor niets te doen.

  1. Zodra de medicatie bijna op is, vraagt de apotheek een herhaling aan bij uw huisarts. U hoeft dus zelf deze medicatie niet aan te vragen.
  2. U ontvangt een bericht zodra uw medicijnen klaar zijn.

Wilt u gebruik maken van de herhaalservice? Neem dan contact met ons op of stuur een mailtje naar info@ apotheekgelderseiland.nl. Dan regelen wij dit verder voor u. 

Optie 2. Zelf herhalen.

U kunt zelf uw medicijnen bestellen als ze bijna op zijn. Dat kan op 4 manieren:

1. Via de website www.mijngezondheid.net.
U kunt hier u medicijnen en uw dossier inzien. Uw huisarts in Pannerden en Lobith werkt ook met deze website! U heeft hier een DigiD voor nodig.

Via deze website kunt u:

  • Uw medisch dossier inzien en uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Recepten aanvragen;
  • De medicijnrol (baxter) aanvragen;
  • Herhaalmedicatie aanvragen;
  • Berichten van de apotheek ontvangen;
  • Berichten aan de apotheek sturen;
  • Vragen stellen aan uw apotheker;
  • Een medicatiepaspoort afdrukken (voor officieel gebruik is een stempel van de apotheek nog noodzakelijk).

2. Via de smartphone app MedGemak+ (Apple app storeGoogle play).
U kunt hier u medicijnen en uw dossier inzien. U heeft hier een DigiD voor nodig. U kunt de app aanmelden via de website www.mijngezondheid.net. Dat is éénmalig, daarna kunt u de app voortaan gebruiken zonder te moeten inloggen in de website.

Met de app kunt u:

  • Uw medische dossier inzien en uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • Recepten aanvragen;
  • Herhaalmedicatie aanvragen;
  • Berichten van de apotheek ontvangen;
  • Berichten aan de apotheek sturen;
  • Vragen stellen aan uw apotheker;

 3. Via de telefoon met het herhaalnummer die op het etiket staat.

De medicijnen die door uzelf besteld mogen worden, krijgen een herhaalnummer die op het etiket op het doosje geprint staat. Door te bellen naar het speciale telefoonnummer 088-0800177 kunt u eenvoudig de medicijnen zelf bestellen.

1. U belt naar ons telefoonnummer 088-0800177. Houd het etiket met het herhaalnummer van het te bestellen medicijn bij de hand.
2. U toetst het herhaalnummer in en geeft de bestelling door.
3. Zodra de bestelling klaar staat (of bezorgd wordt) krijgt u een bericht.

4. Via de website met het herhaalnummer die op het etiket staat.

Klik op deze link en vul de gegevens in: invullen herhaalnummer

 

PAPIEREN HERHAALRECEPT
Heeft u nog een geldig herhaalrecept thuis, dan kunt u via onderstaand formulier herhaalrecepten aanvragen. Vergeet niet het originele herhaalrecept (als die niet van ons afkomstig is) aan de apotheek te overhandigen.

Stap 1 van 5
Persoonsgegevens

Geboortedatum
Geslacht

Stap 2 van 5
Adresgegevens

Vul als volgt in: 1234AB.
Vul als volgt in: 0123456789.
Vul als volgt in: naam@domein.nl

Stap 3 van 5
Herhaalrecepten toevoegen

Medicijn (1)

Stap 4 van 5
Opmerkingen

Stap 5 van 5
Samenvatting

Persoonsgegevens

Achternaam
Tussenvoegsel
Voorletters
Voornaam
Geboortedatum
--
Geslacht

Adresgegevens

Straatnaam en Huisnummer
 
Toevoeging
Postcode
Woonplaats
Telefoonnummer
Mobiel nummer
E-mailadres
Land
Toestemming gebruik n.a.w. gegevens t.b.v. inplannen afspraak

Herhaalrecepten gegevens

Naam
Sterkte
Receptnummer
Receptdatum
Arts/Voorschrijver

Opmerkingen

Belangrijke gegevens of opmerkingen

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Aanvraag versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord